.::BEST1O4.fm::.

.::BEST1O4.fm::.

Forum BEST104.fm Sensasi Selatan
 
UtamaHomeFAQSearchRegisterUsergroupsLog in

Share | 
 

 cinta&kerjaya mana yg utama...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Next
AuthorMessage
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th December 2008, 9:37 am

heh!


kenapa kenapa kenapa..
smer ini harus berlaku pada ku...
kenapaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad





pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   25th December 2008, 5:44 pm

pagirl wrote:
heh!

tak sumer camtu puyu..
lelaki pun sama gak memilih..
tapi pada aku.. hakikat sebenar.. bukan memilih..
keserasian dan kefahaman antara satu sama lain tu yang penting..
kalau kaya camner skali pon tapi tak serasi dan faham.. akhir nyer putus gak.. kan kan
tol tak permata...




pirat


yup btol tu
kserasian dn ksefahaman mmg pnting dlm phubungan
yg penting skrg kita tnya pd diri kita nie
klu kita nk yg smpurna pd psgan kita
nilai smla diri kita nie
sempurna kah diri kita nie
ckup baik kah kita utk dia
sdang kan kita mncari kburuk kan dn klemahan ssorg tu
tnya pd diri yg mna d ingin kan afro
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th December 2008, 12:23 pm

heh!

sukar menghadapi bila org yang kita cintai tu tidak menyintai kita lagi kan permata....




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th December 2008, 1:25 pm

heh hakikat nye bgitu la pagirl
lumrah dlm khidupan
seolah kita tak brnilai pd dia kn
same la dlu aku pn mlalui nya jga
kerana dia jg aku tutup rapat2 pntu hati aku utk yg lain
bthun aku mmendam rase
smpi satu ketika aku sdar smpi bla aku nk mharap
sdng kan dia.........
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th December 2008, 3:15 pm

heh!

hmmm.. terlalu sukar untuk aku menerima hakikat nie arr permata..
amat sukar..
mungkin aku tidak ditakdirkan untuk menyintai dan di cintai...
mungkin...




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th December 2008, 5:22 pm

heh mungkin jer
mmg sukar hnya diri sndri je yg tau
utk bkata mmg mudah
aku pn dh tak tau nk kata apa
ntah la bnda nie pd diri kita sndri
kdg kita luah pd org lain
blm tntu diaorg tau
tp pagirl Tuhan dh tntu kn jln hdup kita cmner kn
pndai2 kita la mmilih nya
bgitu jg soal cinta hati dn prsaan nie
tanya la pd diri kau pagirl
yg mana kau nk
tak kan selamanya kau mrindu dia
sdg kan dia ada rindu kan kau ke
jgn bodoh kn diri sndri pagirl
smpi bla nk mcm nie
mnanti satu yg tk pasti
diri sndri jg yg trsiksa
aku berkata sbgai sorg teman
wlupun aku knl kau dlm dunia maya cam nie
tak slh kn klu aku brkata utk kau
aku pn tak tau situasi kau camner kn
mcm aku ckup la apa yg aku rase dlu
luaran nmpk tenang tp dlaman bkocak
hanya Tuhan je yg tau
ape2 pn minta la ptunjuk dari Nya
Dia lbih mgetahui sgala nya
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   31st December 2008, 9:49 am

heh!


hmmmm... memang TUHAN dah menentukan untuk kita..
tetapi kalau kita tahu apa yang ditentukan oleh NYA.. adalah sesuatu yang mudah dan tak perlu la kita memikir dan berkeadaan seperti apa yang kita lalui.. kan..

aku hargai nasihat dari nko.. dan amat aku perlukan ketika ini..
walau pun hanya kenal nko melalui alam maya ini..
dan kata kata itu sedikit sebanyak membuat kan aku terpkir dan legakan seketika perasaan ku di ketika ini..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   31st December 2008, 1:47 pm

Tuhan anugerah kn kita akal utk bfikir
jln yg gelap pasti kn terang
ikatan yg trsimpul pasti kn lerai
rindu yg tpendam pasti terubat


CINTA AMAT MAHAL TAKRIF NYA
ITU LAH YG DI FITRAH OLEH ALLAH S.W.T KEPADA HAMBA NYA
CINTA HANYA TERTULIS PADA PERKATAAN
TAPI GAGAL DI LIHAT PADA ZAHIR NYA
KERANA CINTA ITU TANGGUNGJAWAB
DI MANA WUJUD NYA KESETIAAN DAN KEJUJURAN DI DALAM NYA
INGAT PADA YANG SATU
JUJUR PADA YANG SETA
SETIA PADA YANG KASIH
KASIH PADA YANG RINDU
RINDU LAH PADA YANG MENYAYANGI MU............
CINTA TAK KAN DATANG KALAU TIDAK DI CARI
CINTA JUGA TAK KAN DAPAT KALAU TIADA SIAPA MEMBERI
TAPI MENCARI BIAR LAH PADA YANG SUDI
BUKAN MEMINTA PADA YANG SIMPATI...........


banyak benda kadang kita tidak sedar
wlupun kita pndng ia nya remeh
ttpi itu lah satu nilai yg besar
bila kita thimpit dlm bmcm2 situasi
ia lbih mmatang kan kita
malah mbuka lmbaran dn sinar baru dlm hdup kita
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   31st December 2008, 2:33 pm

heh!


hmmmm...
aku letih ngan smer nie.. sangat letih..
kekadang ku takot nak bercinta lagi..
kekadang jugak ku terpkir adakah ini smer suratan diri ku atau memang kebtulan seringkali berlaku dalam hidup ini..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   1st January 2009, 9:03 am

ermmm kalu hang letih hang berehat la tongue
hmmm cam nie la ape kate wat smtra waktu kau jgn pikir kn sgt
tenang kan dlu ati persaan dn pikiran tue
nnti bla sume dh ok kau pn dh lega
tanya diri kau renung smla knpa sume tjadi
wlupn kau tk dpt jwpn nya nnti............

aku prnh kata kan dlu bka sdikit ruang dlm ati kau
wlupn dlm ati masih ada rase syg lg pd dia
tp kau kena pikir jg diri kau
tak kan slama nya nk bsndri dn smpi bla
ajal maut jodoh ptemuaan ktentuan Tuhan
atau kau nk bserah saje tanpa usaha
itu ke diri kau sbenar nya
kita tak slalu nya di atas
dn ada ketika nya kita tsungkur jg
dn mase tue la kau prlu bngkit
sedar lah kat skeliling kita msih ramai syg kan kita
masih ade yg mnnti..............

Suspect wlupun dia sdg bsembunyi entah d mana


pirat pirat pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   1st January 2009, 9:58 am

heh!

hmmm.. akan ku tenangkan diri ku buat seketika...

tapi kan permata.. kekadang berserah tu lebih baik kan..
berkali kali aku berusaha.. tapi bila hati ku benar benar ingin merasakan dan merasai.. seringkali tidak kesampaian..


hmmm.. persembunyian tu kalau di tahu kan senang kan kan kan..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   1st January 2009, 10:59 am

insyaallah pasti ada jln ny nnti
k la klu kau dh brusaha d tk slh la klu kau bserah
tp adakah kau akn slmanya trus brserah pagirl???

Suspect klu kau ingin kn kelak pasti kau jmpa
wlu di mana bsmbunyi sklipun
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   1st January 2009, 12:29 pm

heh!


bila tak dipkirkan hati akan senang..
tapi seperti nko kata kan sampai bila tanak pkir..
tapi aku tanak hati aku dilukai lagi..
aku tanak tahu apa itu CINTA dah skang...
sesungguh nyer aku tanak berserah sebab dah bertahun aku berserah tapi tulah kan.. tak berserah pun tak menjadi cemaner...




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   2nd January 2009, 1:37 pm

alahai..........pening kepala aku
cam ner nk kate lg
baper tahun dh sume nie kau tggung
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   2nd January 2009, 3:34 pm

heh!

aku hargai apa yang nko kata pada aku..
bila berada di rumah.. aku slalu teringat kata kata yang nko kata kan..
bila aku teringat kekata tu.. aku akan lega dan aku akan merasa gembira seketika..




pirat
Back to top Go down
View user profile
imandagonzalez



Number of posts : 9
Points : 0
Registration date : 02/01/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   2nd January 2009, 7:05 pm

Exclamation

...eemm..pagirl....

....dalam hidup nie, kita harus bersedia untuk apa saja kemungkinan...

kerana cinta, jangan sampai kita berputus asa,
kerana cinta, jangan sampai kita terlupa siapa diri kita..
kerana cinta, jangan pula kita merasa kehilangan segalanya... confused

sebenarnya...hidup kita memerlukan cinta dalam jiwa... tapi, tanpa cinta..jangan pula 'jiwa' kita mati... confused





"wujudnya cinta..kerana Adam & Hawa"...
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   3rd January 2009, 9:46 am

heh!

hmmmmm.. aku adalah seorang ppuan yang setia..
jadi bila cinta itu timbul dan dilukai.. ianya begitu terasa..
amat terasa dan sangat terasa....




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   3rd January 2009, 6:36 pm

abis kau ingat aku nie bkn ppuan ke
aku pn lalui nya jg
wlupn mkn mase tp aku dpt jg lawan sume tu
sbb aku fkir diri aku
family aku
aku tknk org sedih tgok keadaan aku ktika tu
kau klu tk kesian pd diri kau
kau kesian la pd mak yg lahir kn kau
ayah yg mmbesar kn kau
jgn kerna dia yg buat kau cm nie
kau nk hilang kn khidupan kau sndiri
bangun la pagirl sedar dri khidupan kau skrg
smpi bla smua nie kau nk lalui
smpi kau ttup mate smpi mak ayah adik brdik dh pergi dri idup kau
bru kau nk sedar
mase tu dh tlambat
kau tak kn dpt lupa kn dia klu slmanya kau cam ni
Back to top Go down
View user profile
imandagonzalez



Number of posts : 9
Points : 0
Registration date : 02/01/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   3rd January 2009, 8:22 pm

bounce

cik pagirl...ooii...

seperti kata cik permata suria, dia pun pompuan yg setia, kalau bleh, lelaki ke, pompuan ke, semua nak istiharkan dirinya 'setia'..

but!!!.... jgnlah setia kita dikorbankan untuk sesuatu yg sia-sia... tak ada makna..

hidup kan kena teruskan....

buat apa menyiksa 'hati & perasaan' pada org yg tak ada 'perasaan'? pale

sebenarnya... semua org yg pernah merasai dilukai...oleh org yg disayangi.. akan terkena 'kejutan' yg begitu menyiksaan jiwa raga... tapi percayalah....relakan keadaan merawat kelukaan itu...relakan... kerana kita hidup kan harus percaya pada 'qadak' & 'qadar'... I love you







"setia ku korbankan.." kata Ziana Zain...
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   4th January 2009, 9:12 am

yup

krana setia dn syg la kita jd buta jdi tuli

sdg kita seksa mlwan prsaan cam nie ade ke dia akn sdar

mlh dia biar kita sndri tkapai2 mncari arah

wlupn kita tknk mlalui nya tp kita ttp kna mhadapi nya jg

Suspect
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   5th January 2009, 9:53 am

heh!

hmmm... aku hargai kata kata dari korang..
dan aku amat berterima kasih mengenali korang..
dan aku amat beruntung dapat kawan macam nkorang yang sudi memberi pendapat dan nasihat pada aku yang nkorang baru kenali..

akan aku pkirkan apa yang dikatakan oleh nkorang dan akan aku renungkan..
aku akan rawat hati aku perlahan perlahan..
hati aku nie kalau dah terluka sukar untuk sembuh, makan tahun..





pirat
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   5th January 2009, 2:41 pm

pagirl..
kan kiter selalu konfrence tentang isue ne..
kesetian buat kita selalu merana...
mungkin juga boleh buat kita bahagia
tapi..
kesetian boleh memberikan kejutan...
kejutan yang baik atau sebaliknya...
kesedaran di sayangi...atau terus di benci...
aku dah rasa itu...
ko kena ingat....pagirl...semua org mahu declare yang mereka setia..
tapi...hanya org yang setia sahaja yang mengerti erti cinta..

tak semestinya cinta boleh buat org setia....
cinta juga boleh buat org gila...
lagi la orang yang tak faham aper itu cinta...
wei..sakit kalau berbaloi tak mengapa oke...
jangan merana utk yang ntah aper2 ntah...

apa pun...ko kena ingat..

"tanpa keberanian mimpi tak bermakna..."
kalau ko mahukan cinta itu..
ko kena jadi berani...
berani tempuhi segala...
common dear....
kena kuat....

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th January 2009, 2:23 pm

hah btul kate gurgurlz tu
kau renung2 dn kau ingat2 la ape kitaorg kate kn pd kau
ape guna nya kwn kan klu tk bleh tlng satu sma lain
Smile Smile Smile
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th January 2009, 3:29 pm

haiii kengkawan... Sori menyampuk.. mmg betul tanpa keberanian mimpi xmungkin jadi kenyataan.. Tapi pernah tak kite rasa dengan keberanian juga mampu buat kite xmencapai kenyataan itu?? Aku pernah rasa sakitnya hati di tinggalkan.. Berhari2 aku teringat menangis jgn cakap la dh brape banyak.. Si dia pun sama tp kite kena terima hakikat yang jodoh bukan utk kami. Aku pasrah sbb mungkin Allah nak bagi insan yang lebih hebat dari dia. Tp dia tetap yang terhebat dalam hati aku.. Cinta dia sering membuatkan aku tersenyum.. Tanpa tegurannya bisa membuat aku suram sepanjang hari.. Kini aku sendiri meniti hari tanpa dia di sisi.. Cinta yang terbina terputus ditengah jalan... Buatmu Syed Ikhwan Rahman, Aku tetap sayang padamu.. Moga cinta kita bertaut kembali.
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th January 2009, 4:16 pm

heh!

hmmmmm...
mekaseh beb..
tq many˛..
aku hargai..
dan akan aku pikirkan untuk diri aku..
mekaseh sekali lagi..





pirat
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th January 2009, 4:20 pm

jika tidak tertulis dia milik kita..
kita perlu akui perjanjian yang telah di buat oleh yang maha kuasa....
jika enggan terima hakikatnya..
jangan pernah perhambakan diri utk jadi seorang yang kononnya setia menanti cinta..
penantian boleh menjdkan kita seorang yang buang masa
baik cari org lain..
yang sudi memberi dan menakluki hari-hari...
keinginan mengenali menimbulkan satu rasa..
ya...keikhlasan akan lahir dengan penuh ketulusan..
ketulusan yang akan tumbuh kasih sayang yang pasti tiada unsur kepura-puraan..
tenangkan hati...
tolonglah sahabat..jangan bari peluang utk hati terus di sakiti...
jangan menyeksa satu hati yang di beri..

aku setuju dengan kamu tudung biru...
yakinlah bahawasanya ada mereka yang lebih baik di luar sana utk kita...
panjangkan doa...moga tenang menempuhi hari....

kan aku seudah bilang dulu..kita hidup utk happy kan...senyum sikittttt

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   7th January 2009, 9:52 am

heh!

hmmmmmmm...........
mekaseh...




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   7th January 2009, 3:44 pm

ermmm tgok tu tk ptus2 org bg kate2 prasang
kn sy dh kate jgn nk bodoh kn diri
tk de faedah ny
kita sndri yg merana dia tu ntah kmana
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 1:21 pm

pagirl ko nape eh??? Hurmm jgn cepat putus asa k. Andai ada jodoh kita ngan dia pasti dia akan jadi milik kite. Kalu xde bercinta bertahun2 pun xguna jugak kan.. hurmm xtau la entah bila lelaki/perempuan nak menghargai pasangan masing2. Cinta mmg perlu di cari tp xperlu la menagih pada yang tak sudi.. Cinta pada yang maha Esa lebih dihargai..
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 1:40 pm

heh!

perlu ker cinta di cari..
Arrow Arrow Arrow Arrow

hmmm.. aku suker kekata last nko tu tudung...



pirat
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 2:56 pm

aku setuju tudung biru ckp..
jangan terhegeh2 pada org tak sudi...
aku dah menyampah buat menda2 tue....

life must go on beb...chayokkkk chaiyyokkk

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 3:56 pm

heh!

hmmm..
ia hadir tanpa di paksa lorh..


pirat
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 4:50 pm

cinta tak pernah paksa utk individu akui...
cinta tak pernah hadir pada merpati yang bukan sejoli..
cinta memasangakan dua hati...
cinta melengkapkan kehidupan yang ingin di tempuhi..

demi mendapatkan cinta sejati...
dua hati mesti akui....
menerima juga member dengan keikhlas dari sanubari....

bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi...
menyintai tidak sepatutnya menyakiti satu hati...
ya...
cinta hanya wujud dengan keikhlasan dan ketenangan...


wahai kawan...
tolong jangan sakiti satu hati yang pasti milik kita..
carilah satu lagi hati
yang penuh keihklasan
kerna sudah pasti dia menjadikan kita seorang yang paling sempurna...
menjadi permaisuri di setiap inci sanubari yang dia miliki...

bukan sekadar kata...
tapi itu impian setiap wanita...

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   8th January 2009, 6:54 pm

ermmm aku suka kate2 gurgurlz .............

JIKA KAU YAKIN CINTA AKAN SENTIASA MEMBERI KEBAHAGIAN
MAKA YAKIN LAH BAHAWA LARA ITU HANYA SEBATAS DURI
KERANA CINTA IALAH CAHAYA YANG TERSELIT DI ANTARA GELAP DN TERANG DALAM KEHIUPAN MU......


pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   9th January 2009, 11:49 am

heh!

aku tanak cari hati lain lagi..
aku nak jaga hati aku jerk..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   9th January 2009, 1:33 pm

jage la ati kau tu
ntah smpi bla la tu kn pirat
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   9th January 2009, 2:25 pm

wei....ko dah lupa fithrah dunia ea...

pernah tak ko pikir yang semua benda di dalam dunia ini
di ciptakan berpasangan...
penah kah engkau terpikir..
yang kita punya anggota semua berpasangan..
aku teringat ilmu yang aku dapat masa menonton ehwal islam semalam...

mengapa Allah ciptakan
2 mata
2 telinga
2 lubang idung
dua tangan
dua kaki
tapi hanya 1 ati..
sebab tuhan mahu kita cari satu lagi ati utk pasangkan satu ati yang kita ada...

jangan pernah kau nafikan fitrah hidup tu pagirl.
ko percaya pada jodoh tak ne?

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   9th January 2009, 10:52 pm

hah tol kate gurgurlz tu
ustaz aku pun ade kate cm tu mase aku skolah dlu
malah siap di pesan cari la psagan kita tu
sbb dia pun tk akn lgkap idup nya tnpa kita
tak silap aku ustaz aku kate kita nie pjam satu tlg rsuk llki
Suspect
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   10th January 2009, 11:55 am

heh!

memang la .. tu aku tahu..
tapi letih laa kan nak mencari..
tapi perlu ker mencari..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   10th January 2009, 6:37 pm

ape heh heh aku sekeh kang
ska ati kau la
jji kau bhgia pagirl
tk mncari mna nk jmpa
tk de bnda dtg bgolek Suspect
Back to top Go down
View user profile
GuRguRlZ
Admin


Female
Number of posts : 381
Age : 33
Localisation : Jb AlWaYz gRaTezZz
Emploi : GuRGuRlZ LiFeZz eNteRpRiSe..
Points : 5
Registration date : 08/06/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th January 2009, 10:54 am

kalau ko asyik golek2 kat umah pun..
tak jumpa nyer ......
haiyaaaaa....
mari sekeh ini pagirl me.. afro afro

_________________
aku with snow white....
Back to top Go down
View user profile http://www.dayofgurgurlz.blogspot.com
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th January 2009, 12:21 pm

heh!

ekekkekeke...
lex arr beb..
yer lohr aku tahu.. ia nyer mesti kena cari..
aku banyak dengo ustaz dan ustazah berkata.. perlu cari..
tapi kan..
maner tahu kot kot aku naik basikal terjumpa plak si saudagar minyak..
adieh! gumbira nyer hati ku..
ekekkekkeke



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th January 2009, 1:02 pm

hah elok la sgt tu kn
klu dpt saudgar minyak
kang skli dpt bneggali jual roti
ape citer Suspect
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th January 2009, 1:50 pm

Antara kasih dan sayang ramai yang tercari-cari dimana cinta hatinya tapi setelah cintanya dimiliki mengapa setia tidak di pertaruhkan.. Benar cinta memerlukan pergorbanan tapi pernah tak kita fikir dengan pengorbanan hati ini menjadi semakin terluka dan parah dengan kegembiraan yang di bina atas penderitaan akibat kegagalan memiliki hatinya..Benar telahaan orang menyintai tak semestinya dicintai Oleh itu, kita la yang kena berusaha untuk terus menyintai diri kita sebelum kita memberikan hati kita utk orang lain cintai. Kadang kala orang terima kita bukan sebab dia sayang kita sejujurnya tapi mungkin kerana harta mahupun rupa kita.Biar tak cantik di luar namun hakikatnya dalaman kita tetap terpeliharan. Carilah pasangan yang mampu kita bawa ketengah mahupun ketepi agar mudah kita di kemudian hari. Apabila usia semakin meningkat dewasa kita punya lebih banyak masa utk berinteraksi dengan pasangan kita, bukan lagi berpeleseran seperti anak muda. Mencari Pasangan biarlah yang mudah untuk kita meluahkan masalah mahupun berbicara,Sama ada bicara melalui mata hati mahupun mulut. Cinta tak kemana jikalau hanya kita yang bertepuk sebelah tangan, Biarlah cinta itu berlalu pergi mencari cinta sejati mudah-mudahan kita jua akan temui cinta itu walaupun orang itu pernah kamu benci,Kadangkala orang yang buruk di luaran sebenarnya lebih baik hatinya dari orang yang nampak baik di luar tapi busuk dalamnya.Fikir-fikirkan lah... Buatmu teman belajarlah melupakan dia kerana dia bukan untuk mu.
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th January 2009, 5:06 pm

hakikat nya bgitu la pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   13th January 2009, 2:51 pm

HEH!

siot nko suria... tanak aku bangali.. ekekkeke

hmmmm tudung...
aku terkedu baca ayat nko beb..
hmmm membuat aku terpkir...
Neutral



pirat
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   15th January 2009, 8:13 pm

Please Don't Cry

Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita berciuman ?
Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat

Ada hal yang tidak ingin kita lepaskan
dan ada jua orang yang tidak ingin kita tinggalkan
Tapi ingatlah, melepaskan bukan bererti dunia telah berakhir
melainkan permulaan bagi kehidupan yang baru

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah disakiti
Kebahagiaan ada untuk mereka yang telah mencari dan telah mencuba

Kerana merekalah yang bisa menghargai
Betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka

Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya
Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia
Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum sambil berkata , " Aku turut berbahagia untukmu "

Apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu
Biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi
Ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya..
Tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya..

Orang yang kuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal
Tetapi mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh
Entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupanmu,
Kamu akan belajar tentang dirimu sendiri dan suatu saat kamu akan menyedari
Bahawa penyesalan tidak seharusnya ada di dalam hidupmu
Hanyalah penghargaan abadi atas semua pilihan kehidupan yang telah kau buat
Yang seharusnya ada di dalam hidupmu

Sahabat sejati akan mengerti ketika kamu berkata, " Aku lupa "
Sahabat sejati akan tetap setia menunggu ketika kamu berkata,
" Tunggu sebentar "
Sahabat sejati hatinya akan tetap tinggal, terikat kepadamu ketika kamu berkata, " Tinggalkan aku sendiri "

Saat kamu berkata untuk meninggalkannya,
Mungkin dia akan pergi meninggalkanmu sesaat,
Memberimu waktu untuk menenangkan dirimu sendiri,
Tetapi pada saat itu, hatinya tidak akan pernah meninggalkanmu
Dan sewaktu dia jauh darimu, dia akan selalu mendoakanmu dengan air mata

Lebih berbahaya mencucurkan air mata di dalam hati
daripada air mata yang keluar dari mata kita
Air mata yang keluar dari mata kita dapat dihapus,
Sementara air mata yang tersembunyi,
Akan menggoreskan luka di dalam hatimu
yang bekasnya tidak akan pernah hilang

Walaupun dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang,
Tetapi ketika cinta itu tulus...
meskipun mungkin kelihatannya kamu kalah,
Tetapi sebenarnya kamu telahpun menang kerana kamu dapat berbahagia
sewaktu kamu dapat mencintai seseorang
Lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri...

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang
Bukan kerana orang itu berhenti mencintai kamu
Atau kerana ia tidak mempedulikan kamu
Melainkan saat kamu menyedari bahawa orang itu
Akan lebih berbahagia apabila kamu melepaskannya

Lebih baik menunggu orang yang benar benar kamu inginkan
Daripada berjalan bersama orang " yang tersedia "
Lebih baik menunggu orang yang kamu cintai
Daripada orang yang berada di " sekelilingmu "

Lebih baik menunggu orang yang tepat
Kerana hidup ini terlalu berharga dan terlalu singkat
Untuk dibuang dengan hanya " seseorang "
Atau untuk dibuang dengan orang yang tidak tepat

Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang paling menyakiti hatimu
Dan kadang kala teman yang membawamu di dalam pelukannya
Dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sedari

Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Dapat membangunkan orang lain, tetapi dapat juga menjatuhkannya
Bila bukan diucapkan pada orang, waktu, dan tempat yang benar
Ini jelas bukan sesuatu yang bijaksana

Ucapan yang keluar dari mulut seseorang
Kadang kala ia meluahkan kebenaran ataupun kebohongan untuk menutupi isi hati
Kita dapat mengatakan apa saja dengan mulut kita
Tetapi isi hati kita yang sebenarnya tidak akan dapat diungkaikan

Apabila kamu hendak mengatakan sesuatu..
Tataplah matamu di cermin dan lihatlah kepada matamu
Dari situ akan terpancar seluruh isi hatimu
Dan kebenaran akan dapat dilihat dari sana
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   16th January 2009, 9:30 am

heh!

hmmmm...
maksud yang tersurat dan tersirat yang diungkaikan..

memang benar apa yang dikatakan oleh nko tudung..
tapi kekadang perasaan tu hadir tanpa di undang dan membuatkan kita terpkir mengapa dan kenapa..

tapi aku suka huraian dari nko..
amat bermakna...



pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   29th January 2009, 9:31 am

heh!


Question Question Question Question Question Question






pirat
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   29th January 2009, 1:38 pm

ko nape pagirl??
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   Today at 9:52 am

Back to top Go down
 
cinta&kerjaya mana yg utama...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 3 of 14Go to page : Previous  1, 2, 3, 4 ... 8 ... 14  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
.::BEST1O4.fm::. :: Sembang-sembang-
Jump to: