.::BEST1O4.fm::.

.::BEST1O4.fm::.

Forum BEST104.fm Sensasi Selatan
 
UtamaHomeFAQSearchRegisterUsergroupsLog in

Share | 
 

 cinta&kerjaya mana yg utama...

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next
AuthorMessage
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   5th March 2009, 9:59 am

heh!

peduli apa aku..
bistu nko ingat upin tak marah nko ker..
ekekkekke



pirat
Back to top Go down
View user profile
tudungbiru



Female
Number of posts : 78
Age : 31
Localisation : PuTrAJaYa
Points : 7
Registration date : 20/09/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   5th March 2009, 3:01 pm

wahhh besh nyer dapat sekeh orang..
Betul la weii kate pagirl tuh masih ade peluang lagi... Tapi jgn sampai memaksa dan melukakan hati orang lain k
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 2:21 pm

heh!

yeap.. betol betol betol...
eheh


pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 2:22 pm

heh

Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 2:28 pm

heh!

arr nko cemaner beb.. okey dah..
aku baru nak msg nko..
skali tu nko ader sini..
ekekkeke
okey la tu kan..



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 2:30 pm

heh klu psl smlm ku msh trase
tringat2 jew ssh ku nk kate
aku dh blik btl apa nko kate
tp wat mase skang ku wat hal aku jew
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 3:02 pm

heh!

arr gud gud nko dah balik..
tak per la.. amek taim tuk nko reda kan hati nko tu..




pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 3:06 pm

ntah ar kdg aku cpt reda kdg mkn mase
Sad Sad Sad Sad
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 3:19 pm

heh!

dengan org luar boleh nko kena makan masa..
tapi kalau yang terdekat..
lebih baik nko cepat cepat ilang kan perasaan terasa tu..
itu akan buat jiwa nko tenang..



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 3:27 pm

pasaan tu blh cpt reda ke hah
payah la payahhhhhhh tau tak.........
bkn skli dua tp dh byk kali
smpi bla ku nk bralah je
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   6th March 2009, 3:45 pm

heh!

berdiam bukan bererti nko kalah
beralah tak bererti nko salah
tak salah kalau nko beralah pada mereka..
satu ketika nko akan dapat hikmah tu beb..

nko nie kan.. aku suh citer hal sebenar tanak..
pastu nanti aku salah cakap.. nko kata aku tak paham...
eheh
payah payah payahhhhh tau tak..
ekekkekeke



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   11th March 2009, 8:54 pm

tudungbiru wrote:
Cin... Sedey nyer aku bace ko nyer luahan... Apasal xluahkan kt dia? Adoiii mmg sakit la kan orang yang kite sayang tp xtau yang kite sayang kat dia. Tapi orang yang kite xsayang tapi sayang gile kat kite... Huhuhu sesungguhnya cinta kadang kala menyakitkan


tudung........
aku bukan tak nak luahkan tapi aku malu lorh.....
aku takut dia tak layan lg aku kuchewa...huahua.......
takper lorh.........aku pasrah ajew......
huhuhuhuhu..

ingin ku sendiri
meniti hari,
kala sendu yang melanda hati
bukan tak sanggup ku menghadapi..
pengorbanan ku tak dihargai.
kini aku pasrah.....hikhikhikhikhikhik....

sejak biler plak aku reti jiwe2 ni....
ni mesti berjangkit dgn otai2 kat sini..huahuahua...... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   11th March 2009, 8:58 pm

pagirl wrote:
heh!

rellaaaaaaaa miss u many many.. eheh
cemaner nko ngan nurse nko.. okey dah..
ha la beb aku masih keja tempat lama lagi..

hmmm... payah arr beb kalau kita 'admire' nie.. patut nyer nko luahkan arr beb.. sebab nko pun dah rapat ngan keluarga dia kan..
tak salah rasa nyer kalau nko just berbual bual ngan dia.. dari situ arr dia akan tertarik ngan nko kan kan..

tapi tak semesti nyer dia anto minah tu awek dia kan kan..
dan dia pun belom bertunang kan.. jadi nko masih ader peluang maa..
tak salah per just prenn kan kan.. maner tahu jodoh tu ader.. btul tak..
kan tudung kan kan..



pirat


ehhe...ehheehehe... mis u tooooooooooo pagirl...
sowi r aku ader keje skit last week...
stadi aku ok ajer..
cuma semester ni pensyarah xder...
jadi aku byk abis mase g suping2...hahahaha
aku xsabo nak g posting akhir bulan 5 ni...tapi xsure lg aku kene hntr katner,,,tapi kt hospital maner pun aku dpt,,aku tetap akan enjoy layan patient2...
nak2 yang ader anak teruna hensem......akan ku jaga sepenuh hati..hukhukhuk/........... I love you
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   11th March 2009, 9:18 pm

perhatian!!!perhatian lol! lol! lol!

diumumkan bahawa pada tarikh 21/03 ni hari ahad...
adalah hari yg teristimewa bagiku....cube teke naper...
hehehe,,, ni la birthday aku...jangan luper wish, bagi hadiah beso2 k....

wat kekanda2ku..pagirl dan gurgurlz...
jangan luper yer kat cinderella yg comey ni...
muahmuah...mis u alll...............
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 9:39 am

heh!

21/03 ari ahad... hmmmm kalender apa nko negok rella..
kalau kelender aku 21/03 tu ari sabtu..
ekekkekkeke

wah! nko taim besday nko.. pandai nko muncul ek..
setahun dah nko ek rella ek..
taim besday kitaorg taim tu la nko larikan diri..
ekekkekeke
bluekkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bukan luper rella.. cuma tak ingat jerk..
ekekekkekke



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 2:46 pm

pagirl wrote:
heh!

berdiam bukan bererti nko kalah
beralah tak bererti nko salah
tak salah kalau nko beralah pada mereka..
satu ketika nko akan dapat hikmah tu beb..

nko nie kan.. aku suh citer hal sebenar tanak..
pastu nanti aku salah cakap.. nko kata aku tak paham...
eheh
payah payah payahhhhh tau tak..
ekekkekeke


hmmm ku masih wat hal aku jerk
bralah tu dh puas aku rase
smpi ktika aku pn bosan
aku ade pasaan
aku je nk pikir ati org pasaan aorg
aku cmner???



pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 2:53 pm

heh!

balasan nyer nko akan dapat dari Yang Maha Esa..
tanpa nko sedari..
hati dan perasaan nko tu akan tenang bila nko dapat hikmah nyer..



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 2:54 pm

adoooiiiiiiiiii dia nie
ye la ye la ku ngalah ar nnti..........
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 2:58 pm

heh!

arr gud girl..
nko kan memang budak baik kan kan..
apa yang penting..
kerjasama.. kekkekeke



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 3:03 pm

aku mmg dak baek pun nko tu jerk yg jaat..... tongue
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 3:38 pm

heh!

ku bukan jahat.. ku nahal jer..
ekekkekkeke



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   12th March 2009, 3:40 pm

heh
nakal ke nko ??
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   13th March 2009, 12:59 pm

heh!

well... u noe me Laughing Laughing Wink



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   13th March 2009, 8:42 pm

hehehe pagirl........sowiiilar...
time tu aku xonline........sbb tempt aku ni dulu sush nk g cc....
pasni aku jnji xilang lagi.......

p/s; burfday ko biler???
aku nak g tempah hadiah ni...
ekekekkekekke..........baik punyer........
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   14th March 2009, 10:43 am

heh!

bengong arr tu nama nyer kan..
tanak aku di bayangi janji janji nko yang dusta semata mata..
ekekekkekek tongue tongue tongue
Basketball Basketball




pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   15th March 2009, 3:32 pm

ok takper2....ko nengok r nanti....
pale huhuhuhu..........

kiter tnggu dan lihat..... Question
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   15th March 2009, 3:44 pm

ermmm
ape kes la budak bdua nie??

Suspect
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   15th March 2009, 4:16 pm

besela permata bukan ko tak tau peel pagirl yg ngok ngek ni....
maner gurgurlz r......
pagirl asek buli kau jer
affraid
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   15th March 2009, 4:54 pm

wlupun pagirl tue ngok ngek ku suka kawan ngan dia........
wlupun dia ade mslh emosi ku jga ttp still kawan ngan dia........
ekekekeke
aku ade mslh dn pdgn dia aku time.....
dia ade mslh pas ni ku cuba wat2 tak tau plak........
ehehehehehe
cinderella zaman skang nk cri kawan yg leh susah senang gembira sedih payah o0o0oo0.......
tp pagirl nie bagus... (( trpuji plak ))

Suspect Suspect Suspect
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   16th March 2009, 2:23 pm

heh!

nko nak suh ku negok apa nyer rella..
sedangkan tarikh nyer pon nko tak ingat..
taim bila lak tu nko nak negok..
ekekekkeke

nko tengok arr gurl.. si rella nie taim besday dia.. dia muncul..
pastu taim besday kita dia lari..
ekekkekkee
dia nak suh aku tengok.. sedangkan besday aku pon dia tatau.. tok sah kata nak negok.. nak lihat pon tak nampak..
ekekkekekke

adieh!
ooo ngok ngek eh aku nie..
tak po tak po..
sekurang kurang nyer..
nkorang layan gak aku.,
ekekkekeke

uitskkk... adieh!
termalu lak aku nko puji aku beb.. Very Happy Very Happy Very Happy
ikhlas ker apa tu..
ekkekekkeke

well.. u noe me.. eheh
tq tq arr...
nanti ku bagi duit kecikkkkkkkkk sangat ek..
ejhehehhe



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   17th March 2009, 7:55 pm

mengong ar nko
nko ingt ku senang sgt ke nk puji2 org nie
payah tau klu tk yg benar2.....

sape nk tau besday pagril ????
cepat2 angakt jari kaki......
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   18th March 2009, 2:18 pm

heh!

okey okey aku tahu keikhlasan nko tu..
well.. u noe me kan..
eheh Laughing Laughing Laughing

arr bagitau bagitau..
cepat cepat sedia kan adiah sume..
ekekkekeke



pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   19th March 2009, 4:06 pm

heh!

APA ITU CINTA!
Ramai yang tahu tentang CINTA. Ramai yang tahu menyebut perkataan CINTA. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata CINTA. Tapi adakah anda tahu apakah erti CINTA itu yang sebenar.

SIFAT CINTA
Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.

CINTA WUJUD SEJAK DILAHIRKAN
Rasa cinta sedia wujud dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada TUHAN. Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

CINTA BERSEDIA
Bila sampai masa nyer di setiap tahap tahap cinta, maka TuHAN menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memaham.Setia untuk dipertanggungjawabkan kerana cinta.

CINTA ITU INDAH
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa di lihat, tetapi cinta itu indah dan cantik.Cantiknya itu tulen dan tidak bertopeng. Bukan saja ianya cantik malah suci murni, bercahaya bergemelapan dan putih bersih.

CINTA ITU MENGHARAP BALASAN
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asal nyer satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbul balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tetapi juga menerima.

CINTA ITU MENAKLUKI
Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

CINTA ITU MENGETAHUI
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu tentang apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberi panduan.

CINTA ITU HIDUP
CInta adala ibarat manusia, boleh berputik lalu mekar, serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat cinta. Cinta ada segala galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati. Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

CINTA ITU SUCI
Sebagaimana banyak yang dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ianya tidak bernoda dan tidak pula berdosa. Itulah sifat asal cinta, ianya suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tiada batasan. Kerna nafsulah suci jadi bernoda dan berdosa.

CINTA ITU MEMPERSONA
Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerna suci dan bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersonakan ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.

Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya... mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri.Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun sorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melaikan jika anda sentiasa ingat kepada TUHAN MAHA PENCIPTA.

APAKAH ITU BUKTI CINTA
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika ia itu berlaku, maka cinta itu tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua apa yang dia mahu, apakah yang tinggal pada anda?. Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?.

CInta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri..



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   21st March 2009, 7:08 pm

hehe pagirl...
aku skrg akn kerap muncul lorhhh....

aku syg kn ko..
ko mmg yg terbaik pernh aku knal...
sng citer...aku xkn lupekan ko smpai biler2...

tp kalau skali kau luperkan aku...
aku lari masuk gua batu belah batu bertangkup.....huhuhuh tongue tongue
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   23rd March 2009, 2:09 pm

heh!

kkekekkeke
adieh! begitu sukar untuk aku cayer nie..
apa betul nie..
ekkekekkekek

arr.. pegie arr nko masuk batu belah tu..
wujud lagi ker batu tu..
setahu aku batu tu dah tertimbus dek tanah runtuh..
ekekkekekke



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   23rd March 2009, 6:23 pm

stau aku yg tetimbus rumh2 kt bukit antrabngsa je...hahahha

percaya lah....kasih xkn pudar...hahahah
gurgurlz maner r?
nak gnti kan aku ke?
menghilg tnper briter,,,,hehe
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   23rd March 2009, 8:26 pm

hah pagirl klu dak cdrella nie ilang ar nko plakong kepala dia...........


pagirl mmg seorg kwn yg tbaik prnh ku jumpe
siyes beb.......
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 12:43 pm

hahahaha
silap2 pagirl plakong paler ko dulu permata....
sbb asyik nk ampu dia je.... scratch
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 1:46 pm

heh!

kekkekekek..
memang kali nie ku plakong bbtul..
sebab dia lari taim besday dia dah lepas..
ekekkekeke

erkkk...
aku tak sekejap itu rella..
ekkekekke



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 2:13 pm

heh ar cepat ar plakong aku
ar kalu berani ar

tk koser aku nk ampu dak pagril nie
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 2:41 pm

pagirl wrote:
heh!

kekkekekek..
memang kali nie ku plakong bbtul..
sebab dia lari taim besday dia dah lepas..
ekekkekeke

erkkk...
aku tak sekejap itu rella..
ekkekekke



pirat


pagirl...ko mmg xskejap tu...
tapi mmg ko skejam tu....hehhehe....
ko salah type...meaning dia len tu....
huhuhuhu
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 2:48 pm

heh!


bongok nie..
arr janji nko paham sudah..
ekekkekke



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 2:50 pm

hahahahahahaha
kalau aku paham pun aku wat2 xpaham ajer....
hahahahahahahahahahahhhahhahahahahahahahahah affraid
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 3:30 pm

heh!

PERCAYA LA PADA SI DIA YANG DIA AKAN SETIA DAN MASIH MENYAYANGI KITA WALAUPUN KITA BERADA JAUH DARI DIA..
BETAPA PENTINGNYA KITA SALING MEMPERCAYAI DALAM BERPASANGAN INI.

SETIA WALAUPUN JAUH
Memang perlbagai dugaan yang kita hadapi apabila kita berjauhan. Ketika kita berjauhan, kita terasa sunyu. Orang yang selalu kita jumpa, tetiba kini jauh dari mata. Dan apabila berjauhan, hati menjadi sunyi. Dan pada masa inilah kawan-kawan menjadi penyeri. Namun begitu, walaupun kita masih mempunyai kawan, kawan hanyalah kawan. Ceria bersama kawan tidak sama dengan ceria apabila kita bersama dengan pasangan kita. Di sini, ada yang kecundang. Ada yang bercouple dengan kawan disebabkan terasa sunyi. Fikirkanlah, apa perasaan pasangan kita bila dapat tahu yang kita tidak setia? Dan letakkanlah diri kita di tempat dia. Adakah kita akan gembira dan suka jika kita dibuat demikian?

BERJUMPA LAH WALAUPUN SEKETIKA
Jangan jadikan jauh itu sebagai alasan. CInta perlukan komitmen. Cinta juga adalah tanggungjawab. Walaupun jauh, cuba cari amsa untuk berjumpa dengan si dia. Andai kata si jejaka duduk jauh utara semenanjung dan si gadis duduk di hujung selatan semananjung, cuba cari masa yang sesuai untuk berjumpa. paling tidak pun bila ada cuti panjang. Jangan lah tidak berjumpa langsung. Sudah pasti rindu di hati akan semakin memperontak bila kita berjauhan. Jadi, apabila ada masa kelapangan itu, rancanglah untuk berjumpa. Sudah pasti ini akan mengeratkan lagi hubungan dan dapat mengurangkan rasa rindu itu.

TANYA KHABAR
Setiap malam sebelum tidor itu kalau boleh cuba hubungi dia tanyakan kahar. Cinta perlukan komitmen tetapi ia akan menjadi sukar bila sebelah pihak sahaja yang memberikan komitmen. Jadi sama sama lah membantu dalam membia percintaan itu.


JANGAN JADIKAN JARAK SEBAGAI PEMUSNAH
Cinta jarak jauh memang sukar. Memang meronta-ronta hati bilamana rindu itu datang. Apabila keseorangan, sudah pasti kita akan terasa sangat kerinduan itu. Tetapi jadikan ia sebagai sesuatu yang dapat menambahkan kasih sayang kita kepada si dia. Bila jauh kita akan merasa rindu bukan? Jadi jauh itu bulan satu perkara yang tidak baik cuma ianya merupakan salah satu cara untuk memupuk rasa kasih sayang kita dan mengajar kita untuk menjadi seorang kekasih yang setia.


pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   24th March 2009, 4:22 pm

heh!

CINTA BUKANLAH DARIPADA KATA KATA TETAPI SEGUMPAL KEINGINAN YANG DIBERIKAN KEPADA HATI YANG MEMERLUKAN..

CINTAI SESEORANG ITU ATAS DASAR SIAPA DIRINYA SEKARANG DAN UKAN SIAPA DIA SEBELUMNYA. MALAH, KISAH LAMPAU YANG BERLAKU TIDAK PERLU DIUNGKIT LAGI SEKIRANYA HATI BENAR BENAR MENYINTAI DIRI NYA.

SEMEMANG NYA HIDUP BERCINTA DAN UNTUK DICINTAI AMAT MUDAH, TETAPI UNTUK DICINTAI OLEH ORANG YANG KITA CINTAI SUKAR DIPEROLEHI.



pirat
Back to top Go down
View user profile
cinderella_3479



Female
Number of posts : 66
Age : 31
Localisation : johor bahru
Points : 38
Registration date : 02/02/2009

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   25th March 2009, 4:11 pm

pagirl...sedihnyer aku bace msg ko ttg kepercayaan ni dan cinta jarak jauh...
nak menitik air mata aku bace....
tibe2 teringat kat dia....huhuhuhuhu...

ko rase kan pagirl, kalau arini kita lyn lelaki len,
dia pun lyn pmpuan len x....
aku ader lyn mamat len r....
huhuhu...tp dlm chatting jer...dia pun xtau,,,huhuhuhuh
tlg aku pagirl,,,, drunken
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th March 2009, 9:25 am

heh!

heh.. sendri jawab arr beb..
nko nak dia setia ngan nko..
sedangkan nko..
dimana nko letak kesetiaan nko pada dia..
sedangkan nko sendri main kayu enam..
tak fair lorh..

CINTA perlu ada KEIHLASAN..



pirat
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th March 2009, 10:02 am

heh!

RAHSIA CINTA..

Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kita kenali akan membantu kita mengenali dia, ketika kita akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.

Kita tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kita tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kita hormati ialah diri kita sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri kita apa yang aku hormati dalam diriku??. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kita tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri?. apa yang aku hormati dalam diri mereka??

Jika kita mahu menerima cinta, kita harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kita beri, makin banyak yang akan kita terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Forumula rahsia untuk menciptakan hubungan yang ceria, penuh cinta dan abadi adalah dengan selalu berfikir apa yang dapat aku beri dan bukan apa yang akan aku dapat?


Untuk mencari cinta sejati, kita mesti mencari sahabat sejati terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling berpandangan, tapi lebih bererti bersama-sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kita harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya. Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kita ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kita harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.


Jika kita mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu, maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikimu. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga dan ego. Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku, hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku.


Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik :
i- Aku Cinta Kamu
Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kita mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kita cinta, siapa yang kita telefon, apa yang akan kita katakan dan sekarang kenapa kamu menunggu.

Jika kita ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kita harus mampu menciptakan komitmen dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakan kita. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kita ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kita harus setia dengan hubungan itu. Ketika kita terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.


Semangan membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangan yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan dan rasa saling tertarik. Semangan dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari hari kita dengan penuh semangat.


Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan. Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas dan takut dan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjadi tekanan. Kita tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kita mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan akan hubungan kita dengan orang yang kita cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar benar untuk kita, tanyakanlah pada diri kita sendiri, Apakah aku benar benar mempercayainya sepenuh hati? Jika jawapannya adalah tidak, maka kita harus berfikir dengan mendalam sebelum kita membuat komitmen yang lebih jauh dengannya.



pirat
Back to top Go down
View user profile
permata^suria



Female
Number of posts : 1247
Age : 32
Localisation : johor
Points : 962
Registration date : 03/10/2006

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th March 2009, 2:21 pm

errmmmmmmmmm


.............jujurlah pada ku bila engkau tak lagi cinta
tinggal kn aku
bila tak mungkin bersama
jauhi diri ku lupa kan lah aku..................


Sad Sad Sad Sad
Back to top Go down
View user profile
pagirl



Number of posts : 2265
Points : 1222
Registration date : 22/11/2007

PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   26th March 2009, 3:14 pm

heh!

relax beb..
esok esok okey arr tu..



pirat
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: cinta&kerjaya mana yg utama...   Today at 9:49 am

Back to top Go down
 
cinta&kerjaya mana yg utama...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 14Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
.::BEST1O4.fm::. :: Sembang-sembang-
Jump to: